Rufus

Igår när jag var på väg till jobbet,körandes
på motorvägen såg jag nått lite längre fram
på vägen.

Jag hann att tänk, det kommer imot mig...
Jag stod på bromsen och stannade på vägkanten.
Det var en hund :o
Som sprang ute på motorvägen,inget halsband,
inget koppel.

Jag fick snabbt ut på motorvägen och fick tag
i hunden.
Som tur var hade jag Humland sele och bur i bilen
och hunden var otroligt snäll, han ville gärna åka med
mig i blen :)


Iväg till polisstationen bar det och där lämnade jag
av den snälla hunden.
Många funderingar virvlade runt i huvudet  på
väg till jobbet...
Som hundägare vet man ju själv att ens hund är ovärderlig!

Senare på dagen ringde Rufus ägare mig,
han var så glad, att jag hade räddat hans Rufus!
Och jag var lika glad att hunden kom hem till sin ägare :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0