Litet tips..

Då var det fredag,inte klokt vad veckorna går
fort.....

Igår gjorde jag musli,det är fantastisk god.
Tänkte att jag skulle tipsa om den...


1 dl krossade nötter (vilka man tycker om)
1 dl linfrön
1dl solroskärnor
1dl sesamfrön
1/2 dl kruskakli
1 dl vatten
1 dl kallpressad rapsolja
1-2 tsk ekologiskt vaniljpulver (om man vill )
1/2 tsk salt

225 grader i ugnen ca 10min tills blandningen fått
gyllenbrun färg.

Väldigt enkelt att göra,jätte gott och nyttigt :)

Hittade receptet i denna kokbok som jag tycker har

(jag vet att bilden är åt fel håll,men jag fick ingen
ordning på den,vet inte varför det blev så...)

många goda och enkla recept !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0