Fortsatt vab..

Jag är hemma med Leon idag oxå,
och kommer nog att vara det hela veckan.

Han har fortfarande feber,förkyld och idag
har han spytt =(
Som att inte förkylning skulle vara nog!

Nog om det !

Jag tänkte jag skulle komma med ett nytt tips,
på en jätte god dessert.
Hittade receptet i en bilaga till aftonbladet.

Mörk choklad mousse


125g mörk choklad
3 äggulor
3 äggvitor
1dl vispgrädde
1tsk kaffepulver
1tsk hett vatten

Vispa gulorna lätt. smält chokladen.
blanda kaffepulvret med vattnet.
Blanda ner kaffet i den smälta chokladen.

Vispa grädden hårt. Vispa äggvitorna till hårt
skum. Blanda den smälta chokladen med gulorna,
vänd ner grädden och äggvitorna.

Fördela i skålar/glas i kylen, dekorera med bär
och eller lite vispgrädde.

Lätt att göra och jätte god =)
(Framför allt en bra LCHF/GI dessert)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0