Vakthund

Imorse när jag var ute en sväng med hundarna,
vid 05:30 tiden.. (usch,vad tidigt)

Så tidigt på morgonen är det väldigt ödsligt,
numera inte helt mörkt men lite dunkelt
eller vad man nu ska kalla det.

Då på gångvägen (tur att det det finns gatbelysning)
Lite längre fram
får jag se nått "läskigt" röra sej...

Innan jag uppfatta var det är så har den stora starka
vakthunden tagit i från tårna och skäller,blåser upp sej
och rusar imot....

Så inser jag var det är :O

En grävling!!!!
Usch!!!!

Grävlingen får fart in mot skogen och försvinner och en
mycket stolt hund återvänder.

Nej,det är inte Rut jag talar om det är Pyret!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0