Hund träning

Det var några år sedan jag tränade hund.
Förr, var jag  aktiv och tränade och tävlade
ganska flitigt.
Framför allt lydnad men även bruks med inriktning på spår.

Vad hände, jo som med mycket annat tidsbrist!
Tiden räckte helt enkelt inte till för att träna så
mycket att hålla hunden i tävlingsform...

Sen har väl aldrig själva suget efter att träna och tävlat
försvunnit helt för min del och har alltid tänkt att nån gång så
kommer jag att vara aktiv igen.

Men nu så, har jag hittat tiden :)
Så i onsdags tog jag med Humlan upp till brukshundsklubben
för första gången.
Det var verkligen en härlig känsla att vara där igen :)

Humlan skötte sej jätte bra och första gången var det mest
"miljöträning" kan man väl kalla det.
( kontakt övningar, inkallning och sitt kvar)
Humlans halvbror Budda och Varja från kennel Red Icon's
Kika in på deras hemsida om ni vill se helt underbara valpar !!!!
(Samma pappa som Humlan)
Var oxå där och det var jätte roligt !!!

Nästa onsdag blir det brukshundsklubben igen och det känns
verkligen roligt att träna hund igen :) !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0